Jambo Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Neelke - WaarBenJij.nu Jambo Tanzania - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Neelke - WaarBenJij.nu

Jambo Tanzania

Door: Manon, Ada en ik

Blijf op de hoogte en volg Neelke

25 Augustus 2015 | Tanzania, Dar es Salaam

Hoi lieve vrienden en familie,

Ons avontuur is nu dan echt begonnen! Vanochtend zijn we na een goede vlucht met z'n drieën in Dar Es Salaam aangekomen. Na enig gedoe en discussie over onze werkvisums was de moed ons aardig in de schoenen gezakt. Maar goed we blijven flexibel, we zijn ten slotte in Afrika nu. Uiteindelijk hebben we maar een toeristenvisum gekocht, om de Tanzaniaanse douanebeambte toch nog een beetje te vriend te houden. Gelukkig stond onze taxichauffeur (Remy) wel keurig op ons te wachten. Na deze lange vliegreis en een bumpy ride naar het hotel waren we wel aan wat slaap toe.

Na een paar uurtjes slaap hadden we gelukkig goed bericht van Paul. Onze werkvisums zijn al onderweg naar Turiani en Kabanga. Een hele opluchting! Na ontbijt en een douche zijn we door Remy naar ons volgende hotel gebracht in het centrum van de stad. Een hele ervaring. Wat zijn we blij dat we hier niet zelf hoeven te rijden. Mensen die tussen de auto's door lopen en fietsen om spullen te verkopen, auto's die zomaar van de ene baan naar de andere baan gaan en vrachtwagens die midden op de snelweg gaan keren. Voor Ada allemaal
wel herkenbaar door de ervaringen in Ghana.

In de stad hebben we Tanzaniaanse simkaartjes voor onze telefoons geregeld. 6 verknipte simkaartjes verder en tig pogingen om 3G aan de praat te krijgen was het na 4uur toch eindelijk gelukt. Tussendoor hebben we gelukkig nog wel een lesje Swahili meegepakt. Aan vriendelijkheid ontbreekt het hier in ieder geval niet. Behulpzame, lieve mensen, waardoor we ons ondanks de cultuurshock (vooral voor Neelke en Manon) al aardig op ons gemak beginnen te voelen.

Na een lekker diner gaan we nu nog even relaxen en dan een goede nacht maken zodat we morgenochtend fris en fruitig op de boot naar Zanzibar kunnen.

Kwaheri, oftewel tot later!

Veel liefs,

Manon, Ada en Neelke